.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دیر کرد جریمه‌های رانندگی شرعی است؟

دوبرابر شدن جریمه های رانندگی پس از 60 روز از ثبت آنها و درصورت پرداخت نشدن، قانونی است که بسیاری به آن معترضند. و برخی هم در شرعی بودن دوبرابر شدن جریمه ها شک می کنند. به عنوان مثال علی، یکی از مخاطبان خبرآنلاین از شیراز نوشته: "آیا دیر کرد جرائم رانندگی از لحاظ شرعی درست است؟ و آیا دوبرابر پرداخت کردن جرائم یک نوع ربا نمی شود؟"

طرح این موضوع در حالی است که عده ای از فقها هم مانند حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله نوری همدانی دیر کرد جریمه های رانندگی را مردود می دانند و معتقدند که این مسئله از لحاظ شرعی نیز اشکال دارد دفتر آیت الله مکارم شیرازی طی جوابیه ای که برای خبر آنلاین فرستادند به مردود بودن این موضوع اشاره کرده اند.    و اما سرهنگ دهقانی(رئیس اجرائیات پلیس راهور)در این رابطه گفت: من به شخصه تا به حال چنین چیزی را مبنی بر حرام بودن دیر کرد جرایم رانندگی نشنیده ام و باید بگویم ما بر اساس قانون رفتار می کنیم واگر فقها در این زمینه مشکل دارند با نمایندگان در مجلس در میان بگذارند.   

همچنین در این خصوص موسی قربانی، نماینده پیشین مجلس هشتم گفت: "دیر کرد جریمه های رانندگی حکم مجازات را برای راننده دارد و هم چنین موجب می شود رانندگان دقت بیشتری روی قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشند واین طرح کاملا قانونی است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : جریمه‌ رانندگی
نظرات خوانندگان :

نا شناس 30 شهريور 1391
سوال بنده اين است كه چرا مجلس محترم و شوراي نگهبان عزيز، ان را تصويب كرده اند؟؟؟
آخر جريمه اي كه الصاقي است و بنده هيچ از ان خبر ندارم، چرا بايد دو برابر آن را بپردازم؟؟ كدام قانون ، شرع يا عقلي اين منطق ناثواب و غير متعارف را مي پذيرد.
علی علیائی 2 مهر 1391
امان از پول حرام گه به کارمندان بابت حقوق و.... پرداخت می شود بخاطر همین است که پول ما برکت ندارد . چرا در گذشته نه چندان دور این حقوقها برکت داشت . واین عدم برکتها به واسطه پول حرامی است که با پول حلال قاطی شده است که مسئولین ذیربط گوش شنوا نداشته و براحتی از کنار آن می گذرند وای بر کسی که این کار را میکند امنشا اله در روز جزا اینها به قعر دوزخ غوطه ور خواهند شد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.169 seconds.